Articles (Dutch)
Crafted Society haalt meer dan 1 miljoen euro aan investering binnen
Crafted Society, het duurzame luxemerk opgericht door de Nederlandse ontwerpster Lise Bonnet en haar Engelse man Martin Johnston, heeft een investering van meer dan 1 miljoen euro opgehaald. Het geld zal gebruikt worden om meer winkels in Europa te openen.
Hello, Quintastics! Dit is hoe je als merk vijftigplussers beter begrijpt
Als vijftigplussers zo’n grote en vermogende groep vormen, waarom zijn ze dan bijna onzichtbaar in reclames — vooral in mode advertentiecampagnes? Wat opvalt: de weinige bedrijven die zich wél op vijftigplussers richten lijken de groep niet te begrijpen.
Wrangler creatief directeur: “Met Kontoor, kunnen we meer in design investeren dan ooit”
Met een geschiedenis die teruggaat tot 1897, zijn Wrangler’s prestaties algemeen bekend: in 1996, was één op de vijf spijkerbroeken die verkocht werden in de Verenigde Staten van Wrangler. Wat kunnen we verwachten in de toekomst?
Tweedehands in de mode: in gesprek met Thomas Plantenga, CEO van Vinted
Volgens een recent rapport is de tweedehands kledingmarkt de afgelopen drie jaar 21 keer zo hard gegroeid dan de reguliere moderetail. Voor een kijke achter de schermen van dit segment, sprak ik met Thomas Plantenga, CEO van Vinted, een app waar gebruikers meer dan 120 miljoen gedragen kledingstukken kunnen kopen. Het Litouwse bedrijf is sinds 18 Augustus 2019 aanwezig in Nederland.
IAF World Fashion Convention: ‘Wees niet bang voor technologie. Omarm het’
Technologie is de mode industrie snel aan het veranderen en bedrijven die zich niet aanpassen zullen waarschijnlijk verdwijnen. Dit is de belangrijkste boodschap van de 34ste editie van de World Fashion Convention, die deze week in Maastricht plaatsvond met het thema “Building a Smart Future for Fashion” (het bouwen van een slimme toekomst voor mode).
Natuur vormt inspiratiebron voor Lente/Zomer 2020 kleuren trends
In de Lente/Zomer 2020, zal de natuur een belangrijke bron van inspiratie vormen, aldus trendwatchers Christine Boland (Nederland), Tony Bannister (Australië) en Christine Foden (Verenigd Koninkrijk) die samen hun prognose voor het seizoen deelden tijdens een seminar georganiseerd door Appletizer in Amsterdam.
Toms breidt strategie uit om “lokale probleemgebieden” in Europa te steunen
Toms, het Amerikaanse schoenen- en lifestyle merk dat een paar nieuwe schoenen schenkt aan een kind in nood voor elk paar schoenen dat wordt verkocht, gaat haar humanitaire werk verspreiden. Het gaat om het steunen van sociale projecten op het gebied van dakloosheid, vrouwenemancipatie en sociaal ondernemerschap.
Tweedehands modemarkt bereikt over 5 jaar een omzet van 51 miljard dollar
Amerikanen zijn meer dan ooit geneigd tweedehands mode te kopen en verkopen. De tweedehands modemarkt groeide de afgelopen 3 jaar 21 keer sneller dan retail.
Duurzame trends 2019: dit is wat consumenten verwachten van modemerken
De milieu-impact van de mode-industrie valt niet te ontkennen. In Nederland alleen wordt, volgens de Dutch Sustainable Fashion Week, jaarlijks 235 miljoen kilo textiel weggegooid. Gelukkig zijn veel jonge consumenten zich bewust van het probleem, en proberen hun consumptiegedrag te veranderen.
Duurzaam schoenenmerk Allbirds komt naar Nederland
Het Amerikaanse schoenenmerk Allbirds is vanaf aankomende zomer in Nederland verkrijgbaar. Zijn verhaal is de droom van elke startup.